2014-1-29 woensdag - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu 2014-1-29 woensdag - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu

2014-1-29 woensdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Corin & Rob

29 Januari 2014 | Sri Lanka, Tissamaharama

Om 5 uur de wekker. Aardedonker en met olielampjes onze weg gevonden. Eerst een kopje warme melk met suiker en daarna met de jeep op weg naar het Yala Park.
Bij de ingang was het al heel druk. Zeker 50 tot 60 jeeps stonden te wachten om het park in te rijden.
Eenmaal in het park ben je elkaar ook weer snel kwijt en rij je toch alleen rond en weer helemaal voor ons, eigen jeep, eigen chauffeur en eigen gids.
Zoals verwacht hebben we niet veel groot wild gezien. Twee (verdwaalde) olifanten, herten, apen, wat krokodillen en één wild zwijn. Maar verder een prachtig park en voor de vogelliefhebber een paradijs.
Om 11 uur terug bij onze boomhut voor het ontbijt. Er werd zelfs een Europees ontbijtje gemaakt met eitjes en vers fruit. Spijtig om hier afscheid te nemen.
Om 1300 uur terug in Tissa voor de laatste overnachting onder begeleiding van gids Jayantha. Homestay Elephant Camp Guest is het laatste adres. Een mooie kamer en een eigen terrasje voor de deur. De vrouw des huizes is tevens kok en eten doe je op je eigen terrasje. Hoe luxe.
Kort nachtje gemaakt afgelopen nacht, dus bijtijds 'moe maar voldaan' naar bed.