2014-1-28 dinsdag - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu 2014-1-28 dinsdag - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu

2014-1-28 dinsdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Corin & Rob

28 Januari 2014 | Sri Lanka, Tissamaharama

Laatste ontbijt bij deze gastvrije mensen. Nog even het dorpje in en dan op weg naar het Yala national Park. Iran maakt nog snel twee cocosnoten voor ons open en dat laten we ons goed smaken. Corin had opmerkingen gemaakt over de houten opscheplepels tijdens het eten en krijgt er vervolgens twee mee. Heel vriendelijk allemaal.
We verlaten langzaam de prachtige bergen en maken een stop bij de Rawane watervallen. Daarna een bezoek aan de Buduruwagale tempel. Een oud complex in een prachtige omgeving.

Op de plaats van bestemming in Tissa is het nog te vroeg en Jayantha rijdt 20 kilometer door naar de Hindu tempel van Tissamaharama. Een moderne tempel voor de plaatselijke bevolking. Heel commercieel met veel kooplui, marktkramen en bedelaars. Niets voor ons. Jammer van het omrijden.
Daarna terug naar Tissa en Jayantha zat zich heel de dag al te verkneukelen over de volgende verrassing en dat werd het ook. In Tissa moesten we overstappen in een jeep en dwars door de jungle kwamen we terecht in een klein kampement en werd ons onderkomen een boom-hut. Een man of zes aan het werk in en rond de keuken, alleen voor ons. Opnieuw dat gevoel van rijke stinkerd. Het onderkomen was heel basic. Geen electriciteit en geen wifi ( hoe erg !).
Na een heel goede maaltijd ( de producten groeien rond het verblijf ), bijtijds onder de wol en liggen luisteren naar de jungle geluiden.
Morgen om 5 uur het bed uit voor bezoek aan het Yala National Park.

• 30 Januari 2014 - 20:39

Stan Van Loon:

Mooie foto's, vooral die waterval!!