2014-1-23 donderdag - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu 2014-1-23 donderdag - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu

2014-1-23 donderdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Corin & Rob

23 Januari 2014 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag vervolg van de reis vanuit Kandy. Jayantha stond stipt op tijd bij het hotel. De eerste stop was bij het High Way Museum, waar nog allerlei stoommachines uit de Engelse tijd stonden. Piepklein museum, maar wel aardig !
De tweede stop was bij de Gadaladeniva Temple. Een klein tempel complex zonder toeristen.
Daarna kwamen we in de koper (brass) streek terecht. Volop winkeltjes en Jayantha regelde een bezoek aan een bedrijf waar het spul werd gemaakt. Middeleeuwse werk omstandigheden, maar de kopergieters, polijsters en draaibankwerkers waren trots op hun product en enthousiast om alles te laten zien en te vertellen.
Vervolgens een bezoek aan de Raja Maha Viharaya tempel. Opnieuw een klein tempelcomplex, maar de moeite waard.
Al een paar keer hadden we vanuit de auto een trouwerij gezien en Jayantha zou Jayantha niet zijn om dat even voor ons te regelen. Aan het eind van de ochtend zaten we dus bij een trouwerij waar we van harte welkom waren. Iedereen prachtig gekleed ( de foto bij dit stukje is een voorbeeld ) en daar zaten wij dus in ons T-shirt en korte broek als echte vakantiegangers, klein beetje gênant en opgelaten.
Daarna ging de tocht de bergen in richting Adam's Peak. Een prachtige tocht tussen de thee plantages door over smalle weggetjes. Nu zitten we in Wathsala Inn hotel in Dalhousi, 5 minuutjes vanaf het startpunt naar Adam's Peak. De tocht naar Adam's Peak begint komende nacht om 0200 uur en ga ik (Rob) samen met Jayantha maken. De internet verbinding is hier slecht. De foto's komen morgen wel.