2014-1-22 woensdag - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu 2014-1-22 woensdag - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu

2014-1-22 woensdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Corin & Rob

22 Januari 2014 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag hebben we onze gids Jayantha een dagje vrij gegeven. Daar voelde hij zich wat ongemakkelijk bij, maar wij vonden het even prima zo.
Ons verblijf voor twee nachten is in het Bamiyan hotel. Dit hotel ligt 10 minuutjes lopen van het centrum van Kandy. Het hotel is kleinschalig en lijkt niet helemaal klaar. Vanaf de eerste etage staat alles nog in de steigers, maar daar hebben we geen last van gehad en we hadden een prachtige kamer.
Ons eerste dagje uitluieren werd tegen half negen ruw onderbroken door gerammel aan de kamerdeur. Het ontbijt ! Wel luxe natuurlijk en ook nog eens overheerlijk.
Daarna op ons gemak richting Kandy. Kandy is met ruim 100.000 inwoners een van de grotere steden van Sri Lanka. Het meest bekend in Kandy is de Dalada Maligawa ( de tempel van de tand). Het verhaal wil dat hier een hoektand van Boeddha bewaard zou worden. Vanzelfsprekend hebben we deze tempel bezocht, maar ook het stadscentrum met lokale markt was de moeite waard. De kleuren van de fruitstalletjes blijven fotogeniek
In 1988 werd Kandy door de Unesco op de Werelderfgoedlijst geplaatst.
Voor ons is 1 dagje Kandy meer dan genoeg. Het is er erg druk, toeristisch en niet echt gezond. De vele auto's, vrachtauto's en vooral stadsbussen van het jaar nul produceren een zeer ongezonde hoeveelheid uitlaatgassen, waar we last van hadden. Morgen hopelijk weer richting de natuur.

• 22 Januari 2014 - 16:42

Peter:

Mooie foto's Rob....en bekende kamer !

• 22 Januari 2014 - 22:25

Lauriette:

Leuk te zien en te lezen hoe jullie het hebben. Prachtige foto's !
    Veel plezier nog !

• 23 Januari 2014 - 11:00

Roma:

We blijven jullie volgen en zo te lezen en zien, hebben jullie het nog steeds goed.We zijn benieuwd naar jullie verhalen. Blijf maar lekker genieten.