2014-1-21 dinsdag - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu 2014-1-21 dinsdag - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu

2014-1-21 dinsdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Corin & Rob

21 Januari 2014 | Sri Lanka, Kandy

Ayubowan ! Na het ontbijt vertrokken uit de rustige omgeving van het hotel richting Kandy. De eerste stop bij de rotstempels van Dambulla. Ogenschijnlijk een toeristische attractie, maar wel heel bijzonder om te bekijken.
Daarna verder en het werd drukker en drukker op de weg, wat we nog niet hadden meegemaakt.
Jayantha kocht onderweg voor ons rode bananen. Deze bestaan alleen op Sri Lanka en komen dus nergens anders voor.
Vlak voor Kandy nog een bezoek aan de Aluvihare rotstempels. Hier gelukkig niet veel toeristen en ook nog eens een prachtig en rustig complex. Een bloemenoffertje gekocht en in de tempel achter gelaten.
In de loop van de middag bij het Bamiyan hotel in Kandy en tot genoegen van Jayantha hadden we dezelfde kamer als mr. Peter.
Na een uurtje kwam Jayantha ons weer ophalen en werden we welkom geheten bij Jayantha thuis en hebben kennis gemaakt met z'n vrouw en zoon. Z'n vrouw had ook nog eens traditioneel voor ons gekookt. Verrassing ! Erg leuk.
Het is kennelijk niet beleefd om bij een toerist / of westerling aan tafel te zitten. Ook al vragen we daar soms nadrukkelijk om. De SriLankaan voelt zich kennelijk ongemakkelijk. Bij Jayantha thuis zaten we dan ook alleen te eten. Op ons verzoek werden er uiteindelijk wel twee borden bijgezet, maar er werd niet met ons mee gegeten. Bijzonder !

• 21 Januari 2014 - 18:26

Jur En Jonèl:

Hé vakantievierders,
    Wat maken jullie weer een mooie reis; en dan pas bij dag 5.
    Prachtig om te lezen en laat jullie baas/begeleider maar schuiven. Heb je veel plezier van zo te lezen.
    Hier een beetje somber weer. Maar.....we slaan ons er doorheen. Heel veel plezier verder en we volgen jullie. Geniet ervan en maak ons niet nog jaloerser dan we nu al een pietsie zijn.

Liefs van ons allemaal,
    Jur

• 21 Januari 2014 - 18:40

Jur:

Sorry, dag 10 dus inmiddels. Had de eerste verslagen niet gezien. Alleen de meest recente en dat waren er 5. Ik cond het al vreemd.
    Groetjes,
    Jur