2014-1-26 zondag - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu 2014-1-26 zondag - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu

2014-1-26 zondag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Corin & Rob

26 Januari 2014 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Vandaag een rustig dagje. Beetje gerommeld in onze kamer, koffers weer gepakt en op ons gemak ontbeten.
Om 11.00 uur had Jayantha een TukTuk geregeld om ons naar het station te brengen. De weg daarheen was zo slecht dat hij er zijn auto niet aan wilde besteden en terecht.
Op het station een kaartje gekocht voor de treinreis van Nuwara Eliya naar Ella. Dit is één van de mooiste stukken om met de trein te reizen in Sri Lanka.
De reis duurt ongeveer 3 uur en een kaartje kost 55 roepie per persoon, dat is omgerekend ongeveer 28 eurocent, daar kan de NS nog wat van leren.
De rit was derde klas tussen de lokale bevolking, in een volle trein, maar al gauw hadden we een plaatsje in de deuropening, met de beentjes buitenboord en dus het beste uitzicht.
Een prachtige reis van ongeveer 2000 meter hoogte tot 1000 meter in Ella.

Jayantha pikte ons weer op bij het treinstation van Ella en bracht ons naar een homestay van een lokale familie. Ella is een heel klein dorpje, pas een paar jaar in trek bij de toeristen en staat bekend om de vele homestays. Onze homestay is nog deels in aanbouw, maar onze kamer en badkamer waren prachtig, met een groot bed van zeker 2 bij 2 meter en ook nog eens een prima matras, wat je niet heel veel tegenkomt. De homestays in Ella staan vooral bekend om het goede eten en we kregen dan ook een heerlijke maaltijd voorgeschoteld met rijst, kip en verse groenten gewikkeld in een bananenblad. Heerlijk !
Vriendelijke en gastvrije familie. Prettig om te verblijven.