2014-1-25 zaterdag - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu 2014-1-25 zaterdag - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu

2014-1-25 zaterdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Corin & Rob

25 Januari 2014 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Vandaag weer vroeg het bed uit voor een bezoek aan Horton Plains. Het bed uitkomen was lastig. Ik wist niet dat ik op zoveel plekken spieren had. Bedankt Adam's Peak.
Het nationale park Horton Plains ligt tussen de 2100 en 2300 meter boven zeeniveau en bestaat uit grasland en regenwoud. Het park is genoemd naar de Engelse gouverneur Horton die het heeft gevonden en daar vervolgens ook nog eens zo'n 5000 olifanten doodschoot. Wat ons betreft dan ook gelijk de naam veranderen. Hier hebben we een prachtige wandeling gemaakt van ongeveer 10 kilometer naar Worlds End en Baker's falls. Worlds End is het randje van het park en eindigt in een klif van ongeveer 1 kilometer hoogte recht naar beneden. Spectaculair uitzicht. Mooie wandeling en een kuitenbijtertje na de beklimming van Adam's Peak. Veel vogels gezien en het voor dit park bekende Sambar hert.

Terug naar Nuwara Eliya nog een bezoekje gebracht aan een kleine tempel en de omgeving bekeken. Nuwara Eliya is een Engels aandoend stadje. In de tijd van de Engelse overheersing geliefd omdat het er door de hoge ligging van zo'n 1800 meter boven zeeniveau redelijk koel is ( 25 graden). Nog steeds is men verplicht te bouwen in de Engelse stijl.

Ons hotel Grosvenor is een oud koloniaal gebouw met grote ouderwetse kamers inclusief open haard. De aankomst gisteren was wat rommelig, we waren moe, hadden een wat luidruchtige buurman en een badkamer met drie soorten stromend water: warm, koud en langs de muur. Maar alles werd snel en vakkundig opgelost. Nu hadden we wat meer tijd en lieten de kamerjongen drankjes brengen en de open haard aansteken en hebben nog een uurtje met Jayantha de laatste dagen en de highlights doorgenomen. Hoe decadent kan het leven soms zijn ! !

• 26 Januari 2014 - 13:38

Bas:

Mooi gewei op je hoofd pa!