2014-1-24 vrijdag - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu 2014-1-24 vrijdag - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu

2014-1-24 vrijdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Corin & Rob

24 Januari 2014 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Vandaag de beklimming van Adam's Peak.
Adam's Peak is met 2245 meter de vierde berg van Sri Lanka. Bovenop de berg is volgens boeddhisten de voetafdruk van Boeddha te zien, maar volgens de christenen is dat de voetafdruk van Adam toen hij uit het paradijs werd gezet. Wie het weet mag het zeggen.
De tocht naar boven heb ik samen met gids Jayantha gemaakt. Om 0200 uur het bed uit, om 02.30 uur ( in kolonne, want je bent zeker niet alleen ) de berg op. De weg bestaat uit een lange trap van 5831 treden ( 2 keer, want je moet natuurlijk ook terug ), hoge vochtigheidsgraad en koud. Hebben we zoiets al eens niet meer gedaan ?
Boven was het een opeengepakte mensenmassa, koud, veel wind en ook nog eens veel bewolking om een mooie zonsopkomst waar te nemen. Om een voorsprongetje te nemen als een van de eersten weer naar beneden en om half negen zaten we aan het welverdiende ontbijt. Onderweg werd het trouwens prachtig weer.

Na een korte rust en douche weer in de auto richting Nuwara Eliya. Een prachtige route van ongeveer 3 uur en zover je kon kijken theeplantages. Gestopt bij een aantal theepluksters, vooral Thamils die de theepluk per hoeveelheid krijgen betaald. Arme mensen maar wel mooi om foto's en film te maken. De overige Action producten maar in 1 keer weg gegeven.
Een zeer grote theeplantage is die van Mackwood. Hier gestopt en een rondleiding gehad en een heerlijk kopje thee gedronken. Erg interessant. Eind van de middag aankomst in het Grosvenor hotel in Nuwara Eliya.

• 25 Januari 2014 - 19:42

Stan:

Zeg, je bent toch niet stiekum aan het vooroefenen he, ik zit hier op zeeniveau! Ik ga morgen wel mtb'n in Baarle Hertog, veel modder, nat en koud.dan weten jullie dat alvast. De winter begint hier langzaam om zich heen te grijpen grrr