2014-01-19 zondag - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu 2014-01-19 zondag - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu

2014-01-19 zondag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Corin & Rob

19 Januari 2014 | Sri Lanka, Sigiriya

Ayubowan allemaal. ( dat is de groet in Sri Lanka en heeft Jayantha ons geleerd )
Na een verblijf aan het strand was het weer tijd verder te reizen. Zoals eerder vermeld waren we helemaal alleen in een redelijk groot hotel, maar we hebben het er prima naar ons zin gehad.
Jayantha daarentegen was niet helemaal gelukkig met de situatie en is flink tekeer gegaan tegen de manager. Bleek achteraf dat er flink wat interne problemen waren, maar daar hebben wij niets van gemerkt. Al met al wist Jayantha de prijs fors te reduceren en zaten we uiteindelijk bijna twee nachten voor de prijs van een. Dat is wat je noemt een goede begeleider, maar nogmaals wij voelen ons gast van Jayantha en hij voelt zich verantwoordelijk voor ons. Prima !
De eerste stop vandaag was bij een splinternieuwe grote Hindu tempel. De heren moesten met ontbloot bovenlijf naar binnen, ook wel weer eens iets aparts. Daarna door naar Trincomalee naar de tempel van Koneswaran. Prachtig tempelcomplex met veel publiek en vriendelijke mensen. Wederom de Action-tas tevoorschijn gehaald en ballonnen weggegeven. Daarna een city-toer door de stad en langs de haven ( de grootste natuurlijke haven van Sri Lanka).
Na een korte rit kwamen we midden in een ceremonie terecht. Jayantha even navraag gedaan en bleek dat de lokale bevolking de goden om regen aan het vragen was. Alle mensen gekleed in het wit, vervoermiddel de tractor, trommelaars en monniken. Het maken van foto's was toegestaan, maar er werden meer foto's van ons gemaakt dan andersom. Opnieuw een prachtig moment.
Vervolgens doorgereden naar de hot springs van Kanniya. Hier hadden we een iets andere voorstelling van, maar het was de bedoeling om een emmer water uit een van de natuurlijke bronnen over je heen te kieperen. Genoten van de lokale mensen die dat geheel gekleed dan ook allemaal doen.
Verder onderweg nog even curd gegeten ( ditmaal onze beurt om te tracteren ) en de laatste stop in Sigiriya om de rots te beklimmen ( staat bekend als het achtste wereldwonder ).
Prachtige klim, veel toeristen en erg warm, maar absoluut de moeite waard. Om 1700 uur plaatselijke tijd de laatste verrassing van de dag, hotel The Lion Rock, midden in de jungle, met nog net zicht op de rots van Sigiriya. Wederom dank je wel Jayantha.