2014-01-17 vrijdag - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu 2014-01-17 vrijdag - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Corin & Rob Tieleman - WaarBenJij.nu

2014-01-17 vrijdag

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Corin & Rob

17 Januari 2014 | Sri Lanka, Trincomalee

Na het ontbijt in de auto en richting het tempelcomplex van Mihintale. Maar eerst nog even over onze chauffeur / gids Jayantha. Jayantha heeft een Geely en dan hebben we het over zijn auto. Prima voertuig, comfortabel, airco en 4 deuren, wat wil je nog meer. Bovendien is Jayantha heel zuinig op z'n auto en helpt Corin telkens netjes met instappen en dat is natuurlijk weer wat irritant ( voor mij ). Jayantha neemt overal de kosten voor z'n rekening en krijgt op zo'n manier de beste prijs. Wij zijn in Sri Lanka dus eigenlijk zijn gasten, maar we rekenen in de loop van de dag wel netjes met hem af.
Bij Mihintale dit prachtige complex bekeken en veel trappen moeten beklimmen en wel op blote voeten omdat het complex heilig is, maar absoluut de moeite waard.
Daarna is het nog een paar uurtjes rijden naar Trincomalee. Onderweg trakteerde Jayantha ons op curd. Dit is een soort yoghurt die de plaatselijke boeren zelf maken en langs de weg verkopen. Met een zoete sap erbij erg smakelijk en last but not least had Jayantha geweldige muziek in de auto van onder andere Herman van Veen en Marco Borsato ( bedankt Peter ).
in de loop van de middag arriveerden we aan de Nihaveli beach, een kleine 10 kilometer voorbij Trincomalee.
Het Nihaveli Crystal Blue hotel zag er prima uit en lag op drie minuten lopen aan het prachtige strand. Dit is dus het tropisch paradijs. Klein probleem, het hotel had geen personeel, geen eten, geen drinken en geen gasten. Jayantha met de kok in de auto en naar de markt en wij naar het strand. Daarna perfect een lokale rijsttafel gekregen en heel goed gegeten.

• 17 Januari 2014 - 22:10

Peter:

Dag Rob en Corin,

Leuk idee van dit reisverslag.
    Kan ik jullie mooi volgen.
    Geniet met volle teugen van deze reis, wij werken hier wel !
    Mijn hartelijke groet aan Jayantha.

Peter

• 17 Januari 2014 - 22:30

Bas:

Goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Hier is ook alles okay, nog steeds geen winter.
    Veel plezier!